מדריך לרכישת דירה בשלושה שלבים – שלב א'

רכישת דירה מהווה בדרך כלל את אחת העסקאות המשמעותיות ביותר שאדם מבצע בחייו, הן מבחינת המשמעויות האפשרית של אי לקיחת פרט כלשהו בחשבון והן מבחינת מימון פיננסי – מחיר הדירה.

עסקת מקרקעין עשויה להתפרס על פני מספר רב של חודשים ולכן חייבת להיות מתוכננת היטב.

פוסט זה  הינו הראשון בסדרה של שלושה ונועד בכדי לעזור לרוכש הדירה לסדר את מחשבותיו ולהתכונן כראוי לביצוע עסקת הרכישה.

על פניו, ניתן לרכוש דירה מבלי להיות מיוצג על ידי עורך דין מקרקעין, יחד עם זאת אין הדבר מומלץ ולעיתים החיסכון בשכר טרחת עו"ד עשוי להוביל לנזק גדול מאד עד לאבדן שווי הדירה כולה.

נקודת התחלה – בחירת הנכס והאיזור

בטרם נרכוש דירה מומלץ כי נערוך מספר סיורי שטח באזור בשעות שונות של היום. לעיתים אזורים אשר במהלך הערב נראים שקטים ופסטורליים הופכים במהלך היום לרועשים ולבלתי נעימים למגורים. בנוסף חשוב שנדקדק בבחינת מצבו הפיזי של הנכס ובחינת קירבתו לגורמי רעש ונזק כאלה ואחרים, וקירבתו למקומות ציבוריים כגון גן ילדים, פארק ואזור משחקים אשר עלולים לעיתים להשפיע על שוויו של הנכס.

על מנת לבדוק את סביבת הנכס ואף נתונים נוספים כגון מחיר מייצג לדירה ולמ"ר, פרטים על נכסים דומים שנמכרו באיזור, רשימת בתי ספר, גני ילדים, אנטנות סלולריות קרובות ופילוחי אוכלוסיה שונים, מומלץ להשתמש באתר "מדלן".

בשלב זה סביר שתתלבטו בין מספר נכסים אפשריים והנתונים שלעיל עשויים להכריע בשאלה עם איזה נכס מתקדמים?

לאחר קבלת ההחלטה או צמצום למספר מצומצם של אפשרויות יש להתחיל במו"מ עם המוכר לגבי המחיר ומועד הפינוי. כאשר המו"מ מבשיל לכדי הסכמה מומלץ ליצור קשר עם עורך הדין שייצג אתכם בעסקה ולעדכן אותו בפרטים. כאמור לעיל ניתן לרכוש דירה מבלי להיות מיוצג על ידי עורך דין מקרקעין, יחד עם זאת אין הדבר מומלץ. ככלל לא מומלץ לחתום על זכרון דברים!

מומלץ כבר בשלב זה, למי שנדרש לכך, לפנות לבנק לצורך הגשת בקשה עקרונית למשכנתא. בהמשך מומלץ לפנות אף ליועץ משכנתאות שאינו קשור לבנק, שירות שאמנם כרוך בתשלום, אך ברב המקרים חוסך לאורך השנים עשרות אלפי ש"ח.

בחלק הבא – הכנות להסכם המכר

למידע נוסף ולהתייעצות עם עורך דין מקרקעין, צרו עימנו קשר.

הערה: פוסט זה הינו למידע כללי וראשוני בלבד ואינו נועד בשום מקרה לשמש כיעוץ משפטי ו/או כתחליף ליעוץ משפטי לכל מקרה ונסיבותיו. אין להסתמך על האמור מבלי להיוועץ עם עורך דין העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה או קבלת כל החלטה. הדברים נכונים למועד כתיבתם ונכונותם עלולה להשתנות מעת לעת.

3 תגובות בנושא “מדריך לרכישת דירה בשלושה שלבים – שלב א'”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *